top of page
  • יוחאי ישראלי

שכבנו על מזרנים בעיניים עצומות - והופ, פתאום נעלמתי. מה קורה כאן? מאת ליאור בן עמי. פורסם בYNET.



ביום השלישי והאחרון לקורס, השער נפתח. היו שם, מעברו השני, המטאפורי, של השער, כמה דברים מוזרים. הנה, זה מה שאנשים - לא אחד, לא שניים – מתארים. "הייתי במסע", מספרת הצעירה עם התלתלים. "בהתחלה בספינה, ואז בטיסה. ואני לא בטוחה אם זו אני שם, או מישהי אחרת. ומסביב מדברים בשפות שאני לא מבינה".

"שמחה שאמרת את זה", מתפרצת לדבריה זו עם השמלה הכתומה. היא שמחה כי הוקל לה: מתברר שלא השתגעה. בחוויה שלה יש תעלה שאין לה סוף והתחלה, ובתוכה היא עפה, "ומסביב צבים, נחשים, לווייתנים". ואחריה הצעיר קצוץ השיער מספר על הדמויות המוזרות שפגש, ושתמיד באו בצמדים. "זה היה מקום בלי זמן", הוא מתאר, "והיה לי ולא היה לי גוף".

אני מקשיב להם, ומנסה בינתיים לשחזר את מה שקרה. שכבנו, עשרה אנשים, על מזרנים בסלון של בית קרקע בגדרה. עיניים עצומות. לקחנו נשימות. האיש הקירח עם הקול הרך הנחה אותנו לחזור אחריו. משהו בסגנון: "הראה לי כיצד זה ירגיש אם אקבל

"השער" משלבת בין שיטת מיינדפולנס וניהול התת-מודע, והיא מבוססת על התפיסה שכל הידע אודותינו קיים במערכת ההפעלה, ה"ווינדוס" שבתוכנו, שמתעדת כל חוויה שאי פעם התרחשה

הטענה מהאנרגיה של אמא אדמה". ואותו דבר, רק מ"אבא שמיים" או סוג אחר של קרבת משפחה. ברקע מוזיקה של פכפוכי נהר מרגיעה. חשבתי, מי מלחין כזה דבר? והופ, פתאום נעלמתי: לא צבים, לא יצורים בצמדים. והרגע הבא שזכרתי זה שההוא, הקירח, הורה לפקוח עיניים, והייתי ערני כמו אייפון 12 מהאריזה.

מה קרה פה, אני תובע לדעת, וההוא לא הכי משתף פעולה. עונה בשקט: "ההסבר שלי לא יספק אותך".

"'השער' הוא שיטה רציונלית, אבל יש לה חלק מטאפיזי", הוא ממשיך. "זה אומר, שכשהשער נפתח, קורה מה שצריך לקרות. אין מרחב, גוף, זמן. דברים מחוץ לשכל. זה חלק מהשיטה".

ואז הוא שואל: "עניתי?" אני משיב שלא. והוא, כאילו כלום, כבר בעניין הבא.

ברוכים הבאים לשיטת "השער". הגה אותה יוחאי ישראלי, הקירח עם הקול הרך. שימו בצד את תיאורי השיטוט בעולמות אחרים. ביתר הדברים שקורים בסדנה הזו יש יותר היגיון, והם יותר חשובים. "השער" משלבת בין שיטת מיינדפולנס וניהול התת-מודע, וישראלי מסביר שהיא מבוססת על התפיסה שכל הידע אודותינו, הגופני והנפשי, קיים במערכת ההפעלה, ה"ווינדוס" שבתוכנו, זו שמתעדת כל חוויה שאי פעם התרחשה. הקורס שאליו אני מצטרף, "המפתח לשער שבתוכנו", מציע כלים וגישה אל אותה מערכת, אל הדפוסים המגבילים שבתוכנו ואל מנגנוני ההגנה שבתת-מודע.


להמשך קריאת הכתבה ב- YNET לחצו כאן




24 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page