top of page
  • יוחאי ישראלי

כתבה על השער במאקו

יוחאי ישראלי תמיד זגזג בין עולם העסקים לעולם הרוח. בגיל 30, כשכיהן כמנהל בכיר, החליט שהוא עוזב הכל וטס להודו. אחר כך עוד ניסה לשלב את הידע הרוחני שלו בעולם הניהול אבל בנסיעה לפורטו ריקו הבין שהייעוד שלו הוא אחר. הוא פיתח שיטת ריפוי וכיום הוא סוחף אחריו רבים. "הייתי מנהל מוכשר, אבל לא מאושר. הרגשתי שאני צריך לעזור לאנשים", הוא אומר

בשנים האחרונות אנחנו שומעים יותר ויותר על אנשים שעזבו קריירה מבטיחה וחיים מסודרים, אשר לרוב אין קשר בינם לבין רוחניות, לטובת מסע התפתחות רוחני. הסיפור של יוחאי ישראלי דומה, אך שונה. הוא החל להתעניין בעולם הרוח בגיל 18, החל לתרגל מדיטציות בגיל 23 וללמוד קבלה בגיל 24, ובמשך מספר שנים עבד בעולם העסקים בניסיון ליישם בו את התפיסות הרוחניות אותן למד. כאשר הבין כי הניסיון מוגבל, הוא עזב את הכל, התמסר למסע הרוחני ופיתח את The Gate, שיטה חדשה לטיפול.


״הרגשתי שאני נמצא בדרך שאין בה לב״. צילום: סטודיו אבנר צרפתי "איבדתי את האמון גם בפסיכולוגיה"

ישראלי, תושב הרצליה בן 43, הוא יליד קיבוץ רוחמה. "התחלתי להתעניין במיסטיקה בגיל 18, וצריך לקחת בחשבון שאני מגיע ממקום שלא היתה בו גישה לספרים או למורים רוחניים. עשיתי אז בעצמי כל מיני ניסויים בטלפתיה וכד'", הוא מספר.

רק ארבע שנים מאוחר יותר הוא פגש את מי שהפך למורה דרך ראשון, עולה חדש מברית המועצות של אז "איתו העברתי לילות ארוכים של לימוד ושיחות". הוא החל לתרגל מדיטציות, ללמוד קבלה ובמקביל, בגיל 24, החל ללמוד פסיכולוגיה. הוא בעל B.A. במדעי ההתנהגות מהמכללה האקדמית תל אביב ותואר שני בהצטיינות בהתנהגות ארגונית באוניברסיטת ת”א. הוא גם בוגר קורסים להנחיית קבוצות מהחוג לתואר שני בפסיכולוגיה של אוניברסיטת ת”א.


במקביל לעיסוק שלו בעולם הרוח וללימודים האקדמיים החל ישראלי לעבוד בתפקידי ניהול שונים, עד שבגיל 28 התמנה למנהל בכיר בחברת הייעוץ הארגוני להט. זמן מה לאחר מכן הוא החליט לעזוב הכל, ונסע להודו. "לכולם היה נראה שאני בדרך הנכונה אך מתחת לכל המסכות לא הייתי מאושר. ככל שהעמקתי בעולם הפסיכולוגיה התחלתי לאבד את האמון גם בתחום הזה ובשלב מסוים החלטתי שהספיק לי ועזבתי הכל. החלטתי לנסוע לחו"ל ולפני הדלת של סוכנות הנסיעות הטלתי מטבע שיכריע בין הודו לדרום אמריקה. כך יצא שנסעתי להודו, שם התחיל המסע הרוחני שלי לפיתוח השיטה".


כאשר חזר לאחר מספר חודשים, ישראלי עוד ניסה לחזור לעולם העסקים במטרה להביא אליו את התובנות אותן למד, ובגיל 33 מונה לתפקיד סמנכ"ל בחברת ההשמה ג'וב טוב. "במשך הרבה שנים הייתי מנהל מוכשר ומוערך עם חופש פעולה מאוד גדול. תוך כדי העבודה חנכתי מנהלים ועובדים והשקעתי בלקדם ולפתח אותם, במטרה ליצור מערכות ארגוניות יותר אנושיות. זה לא הספיק, שכן שורת הרווח היא שקובעת בעולם העסקים. הרגשתי שאני נמצא בדרך שאין בה לב; הלב שלי לא היה שם. הרגשתי שאני צריך לעשות משהו אחר, לעזור לאנשים. זה היה עניין של זמן עד שאעשה את קפיצת האמונה ואצלול אל תוך השינוי".

השינוי הסופי אירע לאחר נסיעה לפורטו ריקו, שם למד ישראלי אצל סטאר פואנטס, מאסטר הילרית העומדת בראש שושלת הקונדורס במקסיקו. במסגרת הלימודים, שנערכו עם עוד תשעה אנשים בלבד, קיבל ישראלי ידע העוסק בריפוי, עבודה עם מימדים נוספים ושינוי מצב מודעות. כאשר חזר ארצה עזב לחלוטין את עולם העסקים והתמסר לטיפול באנשים.


שינוי של אופי התודעה


המטרה של השיטה היא להביא לשינוי יסודי של אופי התודעה, מתודעה אוטומטית ומותנית, המייצרת דפוסי תקשורת לא בריאים עם עצמנו ועם הסביבה, ומחלישה את רמת האנרגיה שלנו, לתודעה המחוברת למקור לקול הפנימי ולשקט נפשי, המאפשרים באופן טבעי רמת אנרגיית חיים גבוהה יותר. בשיטה הזו אפשר להבין יותר בקלות מה האדם רוצה לשנות ולהשיג בחיים, ולעשות זאת בקלות; ובמקביל לקבל את העובדה שדבר אינו מושלם מבלי לסבול מזה".

איך זה עובד? מטופלים מגיעים למספר לא גדול של פגישות, המשתנה מאדם לאדם ובהתאם לבעיה בה מטפלים. הטיפולים משלבים שיחה קצרה ולאחר מכן טיפול על גבי מיטת טיפולים ובעיניים עצומות. במהלך הטיפול עושה ישראלי שימוש בטכניקות שונות, כולל עבודה אנרגטית הדומה להילינג, וכן שימוש במשפטים ואמרות, אשר יחד מעוררים את הפנימיות של האדם לשינוי המבוקש.

המיקוד, הוא מסביר, יהיה ברמות העמוקות והלא מודעות, הכוללות אמונות, חוויות מהעבר כמו גם מחיים קודמים, והתחייבויות נשמתיות, המגבילים את האדם. במהלך הטיפולים מתחוללות ריאקציות, שכן ההתנגדות הפנימית לשינוי מתעוררת בעודה מתרפאת. "אחד החידושים בשיטה הוא שלא צריך לחקור את חוויות העבר ולהבין אותן לעומק; אנחנו מגיעים לשורשים של הדברים והופכים אותם לאנרגיית חיים זמינה".


"המטופל התחיל לשמוע טוב יותר"


השיטה של ישראלי בנויה כך שאנשים יכולים ללמוד אותה ולטפל בעצמם ובמקביל, הוא מכשיר אנשים לטיפול בשיטה זו, כאשר כיום ישנם כמה עשרות מטפלים בארץ שהוסמכו לטפל בשיטה זו. "המטרה היא לטפל במה שכואב ולהביא את האדם לחיים שיש בהם חופש ומימוש". בהתאם, הוא מספר על מטופל בן 80, שהגיע לטיפול תוך שהוא מתלונן על רמה עמוקה של דאגות שאינן מאפשרות לו לבלות ולהנות עם הנכדים שלו. "טיפול בדפוס של פחד או דאגה לוקח לרוב בין פגישה אחת לשלוש", אומר ישראלי. המטופל, הוא מספר, קיבל בחזרה את היכולת שלו להנות עם נכדים.

במקרה אחר, הגיע אליו מטופל עם בעיית שמיעה שנוצרה בגיל צעיר, שנגרמה מפגיעה בתאי העצב באוזן התיכונה. הוא השתמש באותה התקופה במכשיר שמיעה והתלונן על ירידה עקבית באיכות השמיעה. "בכל טיפול עשיתי איתו בדיקת שמיעה בתחילת כל טיפול ובסיומו, כדי לראות מתי השינוי מתרחש. בטיפול עזרתי לו להתחבר מחדש לידע שיש לו על איך לשמוע. אחרי שלושה טיפולים השמיעה החלה להשתפר".

השיטה, אומר ישראלי, מתאימה לטיפול במגוון רחב של נושאים, מבעיות פיזיות ועד נפשיות. "בעקבות מחשבות של שיפוט, ביקורת, דאגות, פחדים, כעס, עלבון, אשמה וחרטה, אנו חווים כאב רגשי או פיזי, עייפות, מתח ותחושה שאנו כבויים ומנותקים מעצמנו. השיטה מאפשרת חיבור למהות, לגוף ולרגשות, תחושת רווחה נפשית וגופנית, חופש פנימי וחופש בחירה".


לקריאת הכתבה במאקו לחצו כאן



30 צפיות
bottom of page